Image1\ Image1\ Image1\

Проекти та заходи

Студенти-менеджери відкрили виставку, присвячену Казиміру Малевичу

У галереї мистецтв «Академічна» Сумського державного університету відкрилася незвичайна виставка «Шляхи творчості». Саме таку назву мала легендарна виставка у Конотопському краєзнавчому музеї 1991 року, яка започаткувала низку показів у Білопіллі, Сумах, Києві та Гданську, присвячених всесвітньовідомому художнику Казимиру Малевичу. Університетська галерея реконструювала конотопську виставку 25-річної давнини. До експозиції увійшли твори 19 художників з Сум, Києва, Харкова, Конотопа, Бурині (Україна), Ніцци (Франції), Бяльсько-Бяла (Польща), Таруси і Курська (Росія). Глядач може познайомитися з 28 творами графіки, живопису та декоративного мистецтва. Окремий розділ складають унікальні архівні матеріали (фотографії, афіші, запрошення), деякі з цих артефактів вже є справжніми раритетами. Микола Бондаренко, Людмила Воронова, Іван Лукаш, Олександр Садовський, Віктор Сигуля, Ігор Швачунов, Михайло Юденков були учасниками виставки «Шляхи творчості» у Конотопському музеї. Але в експозиції є твори нових авторів з Сум, Києва, Курська та польського міста Бєльсько-Бяла. Отже, з’явилася можливість оцінити пошуки митців у ХХІ ст. «Гвіздком» експозиції безперечно є твір конотопського художника Володимира Борошнєва - невтомного популяризатора творчості К. Малевича під назвою «Загадка Малевича або явлення чорного квадрата на конотопському озері». Цей твір, так само, як і роботи деяких інших митців зберігається у мистецькій колекції нашого університету. Вернісаж виставки підготували і провели студенти 2-го курсу спеціальності «Менеджмент соціокультурної діяльності». Увінчав вернісаж конкурс «Квадрат», в якому взяли участь учасники вернісажу.

Студенти на практиці відпрацювали сучасні ефективні методи діагностики соціально-культурних потреб сумчан і гостей міста, виявили додаткові шляхи залучення матеріальних і людських ресурсів для розвитку паркої зони. Завершувало згадану серію заходів відвідування дитячого парку «Казка» як спеціалізованого паркового простору. Усе це дозволило зібрати достатню джерельну базу для порівняння роботи менеджменту парків із позицій соціальної та культурної орієнтованості конкретних міських просторів. У ході заходів другої дослідницької серії студенти знайомилися з кращими світовими практиками організації паркового простору, шукали напрями оптимізації роботи парків міста Суми.

Нарешті, третя серія заходів орієнтувала майбутніх управлінців у сфері культури на аналіз характеристик паркових просторів як креативних хабів. Студенти моделювали парк культури та відпочину ім. І. М. Кожедуба як осередок розвитку культурних і креативних індустрій, обговорювали можливості та перспективи розвитку паркових зон із врахуванням потреб різних груп населення на предмет втілення дизайнерських рішень, розміщення об’єктів соціокультурної інфраструктури з врахуванням потреб сумчан і гостей міста.

Таким чином, кожна серія заходів орієнтувала студентів на практичну роботу в поєднанні з теоретичним осмисленням попередніх результатів. У ході дослідження вдалося поглянути на парк у трьох аспектах: як креативний хаб, як осередок розвитку креативних і культурних індустрій і з позицій розширення можливостей застосування кращих практик організації та функціонування паркового простору відповідно до місцевих умов і потреб міської громади.

 

Майбутні менеджери культури досліджували парковий простір

Студенти другого курсу спеціальності «Менеджмент соціокультурної діяльності» протягом першого модуля провели низку заходів, спрямованих на дослідження паркового простору міста Суми.Перша серія заходів планувалася як знайомство з соціальною та культурною інфраструктурою міських парків у польових умовах, проведення гендерного мапування паркового простору міського парку культури та відпочину ім. І. М. Кожедуба, аналіз ресурсів для оптимізації системи управління останнім.

Студенти на практиці відпрацювали сучасні ефективні методи діагностики соціально-культурних потреб сумчан і гостей міста, виявили додаткові шляхи залучення матеріальних і людських ресурсів для розвитку паркої зони. Завершувало згадану серію заходів відвідування дитячого парку «Казка» як спеціалізованого паркового простору. Усе це дозволило зібрати достатню джерельну базу для порівняння роботи менеджменту парків із позицій соціальної та культурної орієнтованості конкретних міських просторів. У ході заходів другої дослідницької серії студенти знайомилися з кращими світовими практиками організації паркового простору, шукали напрями оптимізації роботи парків міста Суми.

Нарешті, третя серія заходів орієнтувала майбутніх управлінців у сфері культури на аналіз характеристик паркових просторів як креативних хабів. Студенти моделювали парк культури та відпочину ім. І. М. Кожедуба як осередок розвитку культурних і креативних індустрій, обговорювали можливості та перспективи розвитку паркових зон із врахуванням потреб різних груп населення на предмет втілення дизайнерських рішень, розміщення об’єктів соціокультурної інфраструктури з врахуванням потреб сумчан і гостей міста.

Таким чином, кожна серія заходів орієнтувала студентів на практичну роботу в поєднанні з теоретичним осмисленням попередніх результатів. У ході дослідження вдалося поглянути на парк у трьох аспектах: як креативний хаб, як осередок розвитку креативних і культурних індустрій і з позицій розширення можливостей застосування кращих практик організації та функціонування паркового простору відповідно до місцевих умов і потреб міської громади.

 

Студенти-волонтери відвідали Штепівську спеціалізовану школу-інтернат

12 жовтня 2017р. відбувся волонтерський виїзд студентів СумДУ до Штепівської спеціальної школи-інтернату, до якого долучились і студенти спеціальності «Соціальна робота» групи СР-71: Кравченко Інна, Казанджиєва Олександра, Стрєльченко Ліза. Було проведено цікаву концертну програму та надано гуманітарну допомога у вигляді канцелярських наборів, настільних ігор, футбольних м’ячів, шоколадних цукерок, іграшок та іншого.

Загалом,це була поїздка сповнена змішаних емоцій. З одного боку, було шкода дітей, які живуть в школі-інтернат, з іншого - радість за те, що ми даруємо їм таке свято від якого у них з'являється посмішка на обличчі.

 

Студенти-психологи привітали всіх з Днем психічного здоров'я

У середу студенти групи ПЛ-71 та ПЛ-61 провели захід, приурочений до Всесвітнього дня психічного здоров’я, який відзначається десятого жовтня. Головною метою було донести до людей актуальність проблеми психічного благополуччя , підняти їх обізнаність у даному питанні та створити затишну і довірливу атмосферу.

Студенти-психологи підготували невеличкий концерт, який містив у собі різноманітні пісні, флешмоб і найголовніше – інформацію щодо психічного здоров’я людини, яка стане у нагоді усім слухачам, адже психічне здоров’я- це запорука успішного і щасливого життя. У студентів СумДУ була можливість пройти різноманітні тести та виконати цікаві вправи, що допомагали людям пізнати себе краще й виявити свої сильні сторони. Окрім цього майбутні психологи роздавали листівки, де була висвітлена актуальна інформація щодо цього питання (як не впасти в депресію, зберігати життєвий оптимізм та інше). Також охочі отримували яскраві кульки зі смайлами, які мали підняти настрій своїм власникам та оточуючим.

Групи ПЛ-71 та ПЛ-61 чудово впоралися з поставленою задачею, адже неймовірно приємно було відірватися від буденності та бачити веселі й життєрадісні обличчя людей.

 

Студенти відвідали лекцію Ірини Стегній, керівниці громадської мережі Опора у м. Суми

9 жовтня 2017 р. В Сумському державному універститеті на кафедрі психології, політології та соціокультурних технологій Ірина СТЕГНІЙ, керівниця громадської мережі Опора у м. Суми провела лекцію для студентів спеціальностей "соціальна робот", та "менеджмент соціокультурної діяльності" за темою "Робота народного депутата в парламенті, комітеті та «у полі» та Інструменти парламентського моніторингу".

Представниця ГО "Центр громадських ініціатив "Інтелект Сумщини" також взяла участь у проведенні лекції. Тема викликала жваву дискусію, оскільки студенти тільки починають свою участь у політичному житті держави. Говорили про те, наскільки важливо не бути байдужим до того, як саме виконують свої функції та обов'зки народні депутати. Також студенти "отримали" ефективні та діючі інструменти парламентського моніторингу".

 

Студенти спеціальності «Соціальна робота» відвідали Концерн «NICMAS»

6 жовтня студенти другого курсу спеціальності «Соціальна робота» в рамках дисципліни «Соціальна робота на підприємстві» відвідали Концерн «NICMAS»: – багатопрофільну компанію, яка об’єднує та координує виробничі процеси цілого ряду підприємств України, Білорусі та Росії і є лідером українського компресорного та енергетичного машинобудування.

Студентам була проведена цікава екскурсія під час якої ознайомились з основними направленнями соціальної політики «NICMAS», побували у виробничих цехах, відвідали Міжнародний інститут компресорного і енергетичного машинобудування та адміністративно-управлінські будівлі. Підводили підсумки в Навчальному центрі, який призначений для підготовки та перепідготовки кадрів. Враховуючи зацікавленість студентів «NICMAS», адміністрацією було запропоновано проходження виробничої практики на базі структурних підрозділів, що знаходяться в м. Суми.

 

Навчаємося професійно співпрацювати з владою

Громада та влада – в полі змісту професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Реалізуючи концепцію практикоорієнтованого навчання, цих суб’єктів та процеси взаємодії між ними вивчаємо не лише по конспектах лекцій. Третього жовтня студенти третього курсу спеціальності «Соціальна робота» взяли участь в інтенсиві «Як ефективно взаємодіяти з владою та політичними партіями?» від Всеукраїнської ініціативи “Активна Громада” у м. Суми. Опрацьовували повноваження місцевої влади та особливості їх реалізації, моделювали кейси з організації переговорів із представниками влади щодо вирішення актуальних проблем.

Наступного дня наші першокурсники відпрацьовували ту ж саму тематику в технології гейміфікації, користуючісь настільною грою «Світ громад». Комусь пощастило з роллю мера чи фермера, а хтось відчув на собі всі тяготи життя сучасного пенсіонера. Діяв громадський контроль. Важливо, що студентам вдалося отримати перемогу в грі, виконавши у порозумінні всі її завдання та побудувавши місто здорових та щасливих людей. Ось такий цього тижня у нас вийшов практичний блок, присвяченій взаємодії влади та громади. Попереду у студентів аналіз отриманих знань і досвіду на аудиторних заняттях. Та головне, хочеться сподіватися, кожна група зрозуміла, що з міською владою можна і потрібно співпрацювати для вирішення свої професійних завдань та покращення життя нашого міста.

 

Практичні заняття з політології у міські раді

Сучасні підходи до вивчення того чи іншого предмету значно розширюють можливості для студентів. Так, наприклад, замість вивчення політології в лекційних аудиторіях, Андріана Костенко – доцент кафедри психології, політології та соціокультурних технологій 3 вересня ініціювала зустріч студентів 2 курсу спеціальностей «Психологія» та «Менеджмент соціокультурної діяльності» та викладачів з представниками Сумської міської ради та Сумського відокремленого підрозділу Установи «Центр Розвитку Місцевого Самоврядування». «Вихід» за межі звичайної лекції з політології – можливість від першоджерел дізнатися про повноваження, структуру та інше міської ради, виконавчих органів та дізнатися більше про актуальне для усієї України – процес децентралізації.

«Не традиційна пара» почалася у залі для засідань, де Баранов Андрій (секретар Сумської міської ради) та Антоненко Андрій (начальник відділу організаційно-кадрової роботи) розповіли студентам основні моменти міської ради та виконавчих органів, поділилися своїми суб’єктивними плюсами та мінусами депутатської роботи, так наприклад, Андрій Баранов, зазначив, що серед мінусів присутній фактор лобіювання депутатами своїх інтересів. Також, студенти двох спеціальностей одні з перших почули про ідею секретаря Сумської міської ради про реорганізацію роботи комісій, адже «депутати у середньому дуже багато витрачають свого вільного часу у межах міської ради, адже о крім своєї роботи, їх долучають й до інших ініціатив, а це час. Тому є плани, завдяки яким депутатський час буде використовуватися більш продуктивно».

Після студенти відправилися до кабінету Олександра Лисенка, який одразу ж почав проводити міні-ексурсію кабінетом, показуючи різні речі, які знаходяться в його «міні-музею». Мер розповів про свою діяльність, про питання з якими до нього найчастіше звертаються, про його погляди на продуктивність роботи депутатів міської ради та шляхи її підвищення. Студенти долучилися до діалагу та охоче ставили питання міському голові. Далі на на молодь чекала сесійна зала, де продовжився діалог з Андрієм Барановим. Студенти мали змогу посидіти на місцях депутатів та поставити хвилюючи питання.

На цьому екскурсія міської радою завершилася і наступним місцем «пари» став Сумський відокремлений підрозділ Установи «Центр Розвитку Місцевого Самоврядування». Там Олександр Хоруженко розповів про діяльність даного підрозділу, про процес формування громад, та перспективу того, що в Сумській області їх буде 50. Також, обговорювали плюси децентралізації та проблеми, які виникають на шляху її впровадження у життя, серед яких і елементарне нерозуміння даного процесу містянами, і конфлікт інтересів зацікавленими особами та інші перепони.

Окрім фото з усіма «лекторами» студенти забрали з собою і нові знання, які набагато простіше засвоюються від першоджерел в звичайних умовах, ніж в аудиторії, пишучи конспекти.

 

Екскурсія центром міста Суми виявила неповторні риси соціокультурної спадщини

Екскурсія, яку організували та провели студенти спеціальності «Менеджмент соціокультурної діяльності» під керівництвом доцента кафедри психології, політології та соціокультурних технологій В. В. Опанасюк називалася «Соціально-культурне обличчя міста Суми в історичній ретроспективі». В останні теплі дні вересня першокурсники ближче знайомилися з унікальною архітектурою міського центру, постатями меценатів і звичайних жителів задля яких зводилися міські будови, будувалися сквери та парки.

Першокурсники акцентували увагу на маловідомі сторінки історико-культурної спадщини міста, поєднання історичних пам’яток і сучасних форм збереження міської культури, естетичні вподобання поколінь. Майбутні менеджери культури отримали позитивне враження від спільної роботи, набули нових знань і цінних навичок.

Студенти під час екскурсії спробували поєднати сучасні потреби молоді, зокрема, в соціокультурній ідентичності, з її зацікавленістю у багатому історичному минулому. Таким чином, екскурсія дала можливість по-новому побачити унікальність обласного центру через призму розбудови креативного простору для задоволення потреб містян, зміцнення потенціалу для творчо

 

Першокурсники відвідали лекцію з академічної доброчесності

26 вересня першокурсники кафедри стали учасниками лекції з академічної культури доброчесності, що відбулася за сприяння проекту SAIUP. Вважаємо, що перший крок знайомства з етичними принципами університетського навчання відбувся. Далі – практика застосування набутих знань при підготовці домашніх завдань, написанні курсових робіт і перших самостійних наукових праць.

 

Традиційний захід-знайомство викладачів та студентів кафедри ППСТ

20 вересня на базі водно-веслової бази СумДУ відбулося вже традиційне знайомство студентів та викладачів кафедри психології, політології та соціокультурних технологій. У цьому році окрім першокурсників до лав дружньої кафедри приймали також і «новеньких» психологів та соціальних працівників, що поступили на другий та на третій курси.

Спочатку у всіх студентів була можливість презентувати свою групу, і тут, окрім натхненних девізів, глядачі насолоджувалися піснями, танцями та навіть акробатичними трюками. Знайомство ж відбувалося у вигляді інтерактиву. Учасники об’єдналися в три групи й «подорожували» по черзі трьома станціями. Так, наприклад, викладачі кафедри Анна Чернякова та Сергій Король організували «Веселі старти», під час яких треба було постійно рухатися та працювати командою. Парасковія Сахно, Світлана Хвостова та помічники – студенти 2 курсу спеціальності «Психологія» провели невеликі вправи на командоутворення, під час яких студенти та викладачі працювали не лише фізично, а й розвивали своє мислення. Третьою станцією була «Аеробіка» з елементами пілатесу і тай-бо, яку провела Вікторія Кропивна. Ви бачили, як викладачі займаються спортивними танцями? А в учасників така нагода була.

Студентка спеціальності «Психологія» вже другий рік поспіль приймає участь в «посвяті»: «Коли питають про універ, я завжди чомусь розповідаю про свою кафедру і говорю, що вона особлива. Так ось, сьогоднішній день - ще один тому доказ. Це вже така собі традиція кафедри: усі разом студенти та викладачі ближче знайомляться, грають, змагаються, сміються... Так почався у минулому році й мій рік і це надихнуло та створило якусь домашню атмосферу. А ще це можливості. Наприклад, спробувати себе і провести психологічні ігри на своїй станції. Після 45 хвилин гри з усіма групами, я вже думала, що крім "хі-ха-хо" нічого не говоритиму, але ні) все чудово)».

Після змагань та тренінгів викладачі та студенти куштували чай з пиріжками з власних тарілок та чашок – все в рамках акції проти використання пластикового посуду.

 
Weitere Beiträge...