Реклама без кордонів
Студенти спеціальності «Реклама і зв’язки з громадськістю» Сумського державного університету на тиждень прийняли до свого творчого колективу колег із Брянського державного університету ім. І. Г. Петровського (Російська Федерація). Стажування відбулося в рамках договору про співробітництво між факультетом іноземної філології та соціальних комунікацій СумДУ і факультетом психології, реклами та зв’язків з громадськістю БДУ ім. І. Г. Петровського. Брянську делегацію очолила д. соціол. н., проф., завідувач кафедри соціології, реклами та зв’язків із громадськістю Валентина Гостєніна. Нагадаємо, що у квітні 2013 року наші студенти-рекламісти здобували міжнародний досвід в БДУ ім. І. Г. Петровського.
Тиждень, який російські студенти-рекламісти провели у СумДУ, мав насичену програму. Гості відвідали лекції з фахових предметів – «Історії реклами», «Теорії і методики рекламної та PR-творчості» тощо, взяли участь у тренінгу з міжкультурної комунікації та майстер-класі заслуженого художника України, викладача кафедри журналістики та філології Олександра Чередниченка. Юних російських піарників ознайомили з СумДУ, зокрема університетською бібліотекою, де вони мали можливість побачити рідкісне видання Пересопницького Євангелія. Також для представників Брянського державного університету ім. І. Г. Петровського було організовано екскурсію по м. Суми. Проте найголовнішим у семиденному навчальному марафоні було створення спільного рекламного проекту. Саме він найбільше об’єднав російських і українських студентів-рекламістів, дав зрозуміти, що реклама таки не має кордонів.
Для творчих груп було запропоновано виконати проектне завдання, яке складалося з таких етапів: візитка спеціальності «Реклама і зв’язки з громадськістю», створення соціальної реклами «Дорога. Безпека. Життя».
Тема соціальної реклами була обрана не випадково, адже сучасний медійний ринок перенасичений оголошеннями комерційного характеру і по-справжньому не вистачає агіток на соціальну тематику. Старший викладач, заступник завідувача кафедри журналістики та філології Ярослав Яненко підкреслив:
- Тема соціальної реклами дуже актуальна сьогодні. Тому постає проблема створення якісного інформаційного продукту. Хотілося б, щоб студенти внесли нові ідеї та бачення.
Робота проходила в групах, у кожній з яких були по два представники від Росії та України.
Для ефективної роботи кафедра журналістики та філології створила належні умови: надала комп’ютерний клас, навчальні радіо- та телестудії. Така співпраця дозволила студентам із Брянська ознайомитися із особливостями навчання в СумДУ. Завідувач кафедри журналістики та філології, проф. Олена Ткаченко наголосила:
- Така співпраця підтверджує спроможність СумДУ готувати студентів з усіх країн світу.
Відвідання СумДУ, зізнаються російські студенти, дозволило дізнатися багато цікавого і, звичайно, знайти нових друзів.
- Мені дуже сподобалося у Сумському державному університеті. Я б із задоволенням залишилася у вас ще на деякий час. Тут дуже добрі та привітні люди. Везу додому багато яскравих вражень, сподіваюся, що ще до вас приїду, - ділиться відчуттями студентка 2-го курсу Даша Молчанова.
В останній день роботи відбулося довгоочікуване підбиття підсумків. Юні рекламісти захищали проектні завдання. Кожен проект вирізнявся індивідуальним підходом та креативністю. Організатори навчальної програми пообіцяли, що кращі роботи будуть розміщені в інформаційному просторі Сумщини. Сподіваємося, що незабаром один із таких творчих проектів буде серед кращої соціальної реклами України, а то й світу!
Маргарита Рилова, Анастасія Нємцева,
ЖТ-02